Redukcja tkanki tłuszczowej

Najlepsze Spalacze Tłuszczu

Ranking 2016 Naturalne Spalacze Tłuszczu

Ranking powstał w oparciu o opinie konsumentów opublikowane w Internecie oraz na podstawie indywidualnych doświadczeń kobiet i mężczyzn, borykających się z problemem nadwagi lub otyłości, pragnących schudnąć oraz zredukować wagę ciała.

Oceny poszczególnych produktów zostały dobrane według szczegółowych kryteriów. Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów, którzy są autorami wielu opiniotwórczych publikacji z zakresu odchudzania oraz zdrowego trybu życia wśród dorosłych, jak również dietetyków z długoletnim stażem pracy oraz specjalistów ds. prawidłowego żywienia.

Dzięki naszemu rankingowi masz pewność, że podejmiesz słuszną decyzję i dokonasz zakupu najlepszego dla siebie oraz przede wszystkim skutecznego spalacza tłuszczu. Nie wskazujemy w tym momencie konkretnego produktu, aby zachować niezależność. Podejmij decyzję na podstawie ocen i komentarzy wśród 5 wyróżnionych przez nas najskuteczniejszych spalaczy tłuszczu, dostępnych na rynku.

spalacze tłuszczu opinie

Zatrważające statystyki – aż 46,7% mężczyzn i 32,9% kobiet ma nadwagę ciała

46,7% mężczyzn i 32,9% kobiet ma nadwagę ciała (BMI 25–30) oraz 17,3% mężczyzn i 15,2% kobiet jest otyłych (BMI większe niż >30). W Polsce każdego roku jest coraz więcej ludzi z nadwagą i otyłością (dane GUS z 1996 r. i 2009 r.). W Europie Polki są na 9. miejscu pod względem otyłości, a Polacy na 6. miejscu.

spalanie tłuszczu

W Europie codziennie umiera blisko 3200 osób z powodu nadwagi lub otyłości

W Europie ponad 1 250 000 ludzi umiera rocznie z powodu otyłości. Nawet niewielka nadwaga prowadzić może do cukrzycy, miażdżycy lub nadciśnienia. Ponadto otyłość grozi zawałem serca lub niewydolnością układu naczyniowo–sercowego! W Polsce odsetek ludzi otyłych wśród dorosłych wynosi 15,8% (źródło: OECD, Eurstat, WHO).

Redukcja tkanki tłuszczowej

Dla zdecydowanej większości mężczyzn uczęszczających na siłownię głównym celem jest zwiększenie masy mięśniowej, o tyle w przypadku Pań chodzi zazwyczaj o redukcję tkanki tłuszczowej. Rzecz jasna, nie tylko płeć piękna zainteresowana jest zgubieniem kilku kilogramów. Zdarzają się bowiem Panowie, którzy już na starcie, przed przystąpieniem do budowy masy mięśniowej zmuszeni są do zbicia poziomu body fat’u do sensownych granic, tylko po to, by móc zacząć przybierać na masie mięśniowej.

Niemal każdy, niezależnie od swojego stażu wie, że redukcja tkanki tłuszczowej to proces nierozerwalnie związany z koniecznością stosowania odpowiedniej diety. Nie polegajmy jednak na znalezionych w Internecie jadłospisach, dietach cud etc. Pamiętajmy, że nie są to programy żywieniowe odpowiednio skalibrowane pod daną osobę! Ich stosowanie zazwyczaj nie przynosi zadowalającego efektu, a w wielu przypadkach może być wręcz niebezpieczne dla zdrowia. Zamiast tego ruszmy głową i zastanówmy się, co tak naprawdę sprawia, że tracimy kilogramy.

Kluczową kwestią, nierozerwalnie związaną z utratą wagi ciała jest deficyt kaloryczny. Nawet najcięższe ćwiczenia połączone ze spalaczami tłuszczu na nic się zdadzą, jeżeli nasze ciało wciąż otrzymywać będzie wystarczająco dużo kalorii by zachować swoje dotychczasowe gabaryty. Spójrzmy na przykład:

Zapotrzebowanie kaloryczne dorosłej osoby wynosi 2 000 kcal. Jest to energia jaką musi ona przyjąć w ciągu dnia, aby zachować swoją wagę ciała.  Jeżeli od jutra ta osoba postanowi jeść 1 800 kcal, równoznaczne będzie to z utratą 1 kg masy ciała w czasie około 35 dni. Jest to dość spory okres czasu, jeżeli jednak ta osoba postanowi wykonywać codzienne ćwiczenia spalające 200 kcal, pozwoli jej to skrócić ten czas dwukrotnie.

Dlaczego? Ponieważ wykonywanie ćwiczeń spalających 200 kcal, zwiększa jej zapotrzebowanie kaloryczne do 2 200 kcal na dobę. Łączny deficyt kaloryczny wynosi wówczas 400 kcal. Do przeprowadzenia podobnych obliczeń przyjąć możemy, że jeden kilogram masy ciała to około 7 000 kcal. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość orientacyjna.

Dla każdego zapotrzebowanie kaloryczne może być inne, w zależności od stopnia aktywności fizycznej, wieku, wzrostu, aktualnej wagi etc. Dlatego jeśli zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej, powinniśmy skorzystać z gotowych wzorów BMI, które pomogą nam określić ile kcal powinniśmy dostarczać do organizmu w ciągu dnia.